Zagraj, odkryj i zapamiętaj – Fabryka Inżynierów XXI kreuje Łódź – premiera nowego materiału promocyjnego o mieście!
Oficjalna premiera najnowszego materiału promującego nasze miasto. Jest nim gra ŁÓDŹ. ZAPAMIĘTAJ!, oparta na fabule popularnej gry Memory. Materiał koresponduje z przyjętą niedawno strategią ŁÓDŹ KREUJE – jest nieszablonowy w formie i podkreśla wyjątkowy charakter naszego miasta.
Pomysł na stworzenie niestandardowego materiału promocyjnego to naturalne następstwo strategii. Hasło „Łódź miastem przemysłów kreatywnych” zobowiązuje do kreatywnych koncepcji i ich realizacji. Szarość Łodzi, nihilizm, ostatnie miejsce wśród polskich miast – odpowiedzią na te popularne niestety przekonania jest gra ŁÓDŹ. ZAPAMIĘTAJ! – narzędzie do odkrywania Łodzi poprzez zabawę i poznawania jej, często niedocenianego, potencjału.
Materiał jest skierowany zarówno do mieszkańców Łodzi, jak i do przyjezdnych – również tych z zagranicy, ponieważ cały projekt jest polsko i angielskojęzyczny. Założeniem gry ŁÓDŹ. ZAPAMIĘTAJ! jest przybliżanie graczom wiedzy o wyjątkowych miejscach miasta, ich potencjale i położeniu. Grając, poznają łódzki biznes, zaplecze intelektualne w postaci wyższych uczelni państwowych, rodzimą kulturę i sztukę, obiekty turystyczne, a także instytucje miejskie. Gra jest dostępna w dwóch wersjach: mini i maxi. Każda z nich składa się z 120 kartoników (60 par), na których widnieją wizerunki wspomnianych ważnych miejsc w Łodzi. Wersja mini zawiera również mini przewodnik, natomiast wersję maxi uzupełniają plansza – umowna mapa miasta, z ponumerowanymi miejscami odpowiadającymi poszczególnym klockom, a także przewodnik w formie książkowej. Dzięki temu gracze nie tylko poznają ważne obiekty, ale również orientują się, w jakiej części miasta są one położone. Obie wersje są już dostępne w sprzedaży internetowej na www.lodzzapamietaj.pl. Będzie je również można kupić na Święcie Łodzi i innych miejskich eventach.
W ramach projektu ŁÓDŹ. ZAPAMIĘTAJ! Urząd Miasta Łodzi, Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, twórca gry – Studio Kreatywne Progressivo, a także Partnerzy (m.in. MPK, Grupa TOYA), zorganizują szereg akcji i aktywności promocyjnych, skierowanych m.in. do uczniów łódzkich szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Projekt wspófinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko | |
dla rozwoju infrastruktury i środowiska… | www.pois.gov.pl |